Študent vs. učiteľ?

…novodobý nezmysel.

,,Načo mám podporovať štrajk? Vieš, čo s tým papierom môžu spraviť na ministerstve? Akurát si s ním podkúriť alebo naň obieliť zemiaky!” 

 Drahí študenti,

 Rozhodla som sa k Vám prihovoriť na základe pasívnych, či negatívnych názorov (príklad uvedený vyššie), ktoré od vás  denne počúvam na veľmi aktuálnu tému – štrajk učiteľov. To, či sa nás štrajk týka, je politickou akciou a mnoho ďalších bodov bolo vysvetlených v predošlých článkoch. Preto sa hneď zameriam na hlavné podmienky štrajkujúcich učiteľov – nesplnené sľuby vlády.

 Idem hneď na vec. Štrajk učiteľov. Áno, presne tí nudní učitelia, ktorých sčítané dni prázdnin zaokrúhlené na mesiace vytvárajú symbolické číslo z rozprávok. Tí nemotivovaní ľudia, ktorí o 7.45 vstúpia do triedy, sadnú si za stôl, kladú nemilosrdné otázky, pijú kávu v zborovni a keď im na obed odbije, vezmú si svoje rúžmi (v prípade mužov inými skrášľovacími pomôckami), naplnené tašky a už po nich niet ani stopy.

 Sú toto naši učitelia? Odpovedal si áno? Dobre, poďme ďalej.

1) ,,Ja predsa nemôžem robiť za 500€, ako mám uživiť rodinu a žiť plnohodnotný život?

 – Ale prosím ťa, ty tvoj job naozaj nazývaš robotou? Veď otázky tvojich písomiek si pamätá ešte moja mama a metódy, ktoré používaš na hodinách sú hádam ešte z čias Napoleona! No okej, občas sa snažíš aktivitami spestriť prejav, ale čo, určite sú odpísané niekde z internetu – žiadna ťažká práca.

2.) ,, …400 000€ do školstva môže priniesť obrovské zmeny, zlepšenie kvality vzdelávania a výrazné zníženie výdavkov v rodinách.

 – Učiteľom ide iba o plat. Akonáhle im vláda prihodí pár desiatok eur, zapchá im ústa a nič sa nezmení. A vôbec, koľko z tých pomôcok, na ktoré opäť pôjdu peniaze využívame ? Kam sú financie investované teraz? Naozaj si myslíte, že “vyššie postavení” si ich opäť nerozdelia a školstvo sa zlepší? Naivné.

3.) ,,My sa chceme vzdelávať, lepšie vzdelávanie môže priniesť mnohé benefity pre našu mládež a kreditové systémy vzdelanie nie sú.”

- Výhovorky. Vzdelávať sa dá aj inak, nie len nárastom platu vďaka pribúdajúcim krediom. My z toho nemáme nič. Je to ako s tvojimi hodinami, možno sa cítime rovnako.

Zhrnula som tri veľmi časté “argumenty” mladých na požiadavky Iniciatívy slovenských učiteľov. Vidíte to rovnako? Prečo by ste teda mali podporovať štrajk, jasné.

Tak odo mňa len jeden odkaz: ZOBUĎTE SA!

Vláda neignoruje požiadavky našich učiteľov, ona ignoruje požiadavky nás, mladých ľudí – budúcnosti tejto krajiny !

Zamyslime sa nad úpadkovým výkonom niektorých učiteľov, ktorý pochádza z nedocenenej práce, poklesu motivácie, dlhodobého procesu učenia bez tzv. “hygienickej prestávky”. Pozrime sa, na obrovské financie, ktoré pravidelne investujeme do kníh, do materiálov potrebných pre vzdelanie, do výučných listov. Učebnice, z ktorých sa učili naši starí rodičia, v ktorých poradí sme štyridsiaty ôsmy (prinajlepšom), z dôvodu absencie tých nových, či ich “odbornosti” a “špecifickosti”. Náš vzdelávací systém, ktorý nám zatvára ústa, ničí kreativitu a myšlienky pre rast, obmedzuje priestor na diskusiu a nevytvára príležitosti prispôsobené dnešnej dobe.

 Kam to smeruje? Čo od nás chcú? Naozaj im záleží na pokročilom chode našej krajiny a budúcnosti mladých ľudí alebo z nás vychovávajú pasívnych občanov neschopných sa slobodne, neovplyvnene rozhodovať?

 Na záver to realisticky zdramatizujem:

 Nedocenená práca a postavenie učiteľa v spoločnosti – pokles jeho osobnej aj profesijnej motivácie – výrazné zníženie výkonu – nespokojný rodič – nevzdelaný, nerozhľadený študent/občan – absencia kritického myslenia – absencia myslenia ako takého – neadekvátne rozhodnutia – pasivita – nemravná vláda – dekadentný štát –> budúcnosť?

 A tak sa pýtam: Kto, keď nie my? Kedy, keď nie teraz?

 teachers are like.

 

Ema Rajčanová.

Golem

sara-golem3

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>