Neformálne vzdelávanie

Neformálne vzdelávanieDňa 10.6.2015 bol na našej škole organizovaný deň Neformálneho vzdelávania pre študentov prvého ročníka. Tento deň organizovali študenti štvrtého ročníka v rámci dvojfázového školenia. Naomie – vzdelávanie ľudských práv prostredníctvom projektu Erasmus plus. Zapojených bolo 20 študentov prvého ročníka a ako miesto konania sme si vybrali netradične telocvičňu.

Na začiatok sme študentom v menších skupinách predstavili štruktúru programu Erasmus plus a metódy neformálneho vzdelávania. Cieľom tejto časti bolo motivovať študentov a predstaviť im možnosti, ktoré majú teraz, aj v budúcnosti. Ďalšiu časť sme zamerali na dosť aktuálnu a dôležitú tému ľudských práv a to formou aktivity, ktorej úlohou bolo ukázať študentom, že nie každý človek má rovnaké možnosti v živote. Chceli sme vyzdvihnúť dôležitosť tolerancie a rešpektu. Na záver sme so študentmi diskutovali na rôzne spoločenské témy, ktoré sú v súčastnosti aktuálne Neformálne vzdelávanieaj v živote mladých ľudí.Touto aktivitou sme študentov chceli naviesť k tomu, aby sa nebáli prejaviť svoj názor aj na kontroverzné témy o ktorých sa so svojimi rovesníkmi hanbia rozprávať alebo počas vyučovania na ne nie je priestor. Študenti prvého ročníka nás veľmi príjemne prekvapili tým, ako sa aktívne zapájali a nebáli sa vyjadriť svoje názory a sme veľmi radi, že najmladší študenti našej školy sú na svoj vek veľmi rozhľadení, tolerantní a z ich postojov by si často mala brať príklad aj staršia generácia. Sme veľmi radi, že sa nám tento deň podaril zorganizovať práve v čase, kedy sa v spoločnosti do popredia dostáva práve Neformálne vzdelávanie a dúfame, že dnešok bol pre študentov prvých ročníkov prínosom.

Erika Chrappová, Jakub Andreánsky, Šimon Knoška 4.B

Golem

sara-golem3

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>