Keď revival znamená kvalitu

Milí spolužiaci, profesori a všetci, ktorí ste sa rozhodli otvoriť tento článok, prinášam vám rozhovor s jedným veľmi zaujímavým človekom. Martin Námešný je spevákom skupiny Pigs on the wing (Pink Floyd revival) a možno ak aj nie ste zrovna na tento štýl hudby, doporučujem prečítať si tento článok :)

 

11328806_500592490106708_2014655633_nPokiaľ vieme, skupina vznikla v roku 2007, o čo iné boli vaše podmienky pre tvorbu? Vnímali ste budúcnosť skupiny inak, ako dnes?

 „Podmienky boli iné len vďaka odlišným hudobníkom, ktorí vtedy v kapele pôsobili. Z prvej zostavy som ostal defacto iba ja, ako zakladajúci človek a Maťo Uherek (saxofón). Druhý najstarší člen je Stanko Hupian (kláves).

Nemal som predstavy o budúcnosti…Isté bolo (a je), že hudba PF sa dá robiť len multikultúrne.

Preto som od začiatku hľadal niekoho na projekcie, ideálne tématické a autorské, atď. Ďalšia cesta sa mi otvorila účinkovaním na The Wall 2009 v O2 Aréne v Prahe.“

Prečo ste sa rozhodli pre prvý setlist práve z albumu Dark side of the Moon? Bola rozhodujúca aj náročnosť skladieb?

 „Dark Side je no. 1 a je tam veľa všeobecne známych vecí. Prvé vystúpenie bolo na viac-menej zábavne ladenom programe (Štefanská zábava). Preto bolo treba vybrať setlist, ktorý bude známy. Takže tam odzneli aj Wish you were here, Shine on your crazy Diamond a iné.“

11358642_500592470106710_1334627362_nVaša účasť na tomto projekte (pozn.: na tomto projekte sa zúčastnil aj syn Rogera Watersa, Harry Waters) sa dá vnímať (je vnímaná) ako značný úspech. Čo Vám to dalo do života mimo kapely?

 „Po prvé sú to skúsenosti a po druhé „kariérny rast“ v branži, ak sa to tak dá pomenovať J“

Vnímate po koncertoch v zahraničí rozdiel v reakcii fanúšikov na Slovensku a napr. v Česku?

 „V Čechách máme dobrú základňu. Mali sme dobré štartovacie pole aj vďaka mojej účasti na spomínanom projekte. V Česku akoby ožili, alebo prežili, starí hipíci v ďaleko väčšej miere, ako na Slovensku. Niektorí sú schopní docestovať za nami z Prahy do Banskej Bystrice, napr. na Slovensku takých veľkých fandov nemáme. A keď im zahráme skutočne starý PF, alebo dlhé koncertné verzie, ktoré máme naštudované, tak sú často prekvapení… Niektorí príjemne, iní zas sklamaní, že nepočujú High hopes a Another brick in the wall pt.2, čo sú jediné veci, ktoré poznajú (majú sa samozrejme za znalcov PF).“

11355369_500592473440043_1872196864_nPlánujete po toľkých úspešne odohratých koncertoch aj nejaké nové tours, či šnúry? Medzi posledné patrí aj Live at Pompeii tour, ktorá mala napriek ťažšej hudbe veľký úspech.

„Pracujeme na „In the Flesh“, ktorú v sobotu predstavíme v (dalo by sa povedať) predpremiére práve v Charisme. Je to šité horúcou ihlou…“

Z posledného koncertu som si všimla, že medzi všetkými členmi tejto skupiny funguje počas koncertu obrovská spolupráca, akési prepojenie. Všetci si to užijú a aj fanúšici z toho majú potom skvelý pocit. Myslím, že je to jedna z nevyhnutných vecí pre úspechy. Čo všetko vy ešte považujete za dôležité, nevyhnutné?

 „To je ťažká otázka… Určite schopný zvukár. Dobrý zvuk, ktorý nemá nič navyše, ani menej, dokáže vtiahnuť poslucháča… A stratia sa v ňom aj prípadné drobné muzikantské chyby.

Dobre naladené publikum je ďalší faktor. Ak ľudia vidia na plagáte „Live at Pompeii“ a na koncerte čakajú Learning to Fly, High Hopes a iné, tak je to celkom prúser.

To sa potom jeden diví, čo všetko sa v zákulisí dozvie :)

 

Verím, že vás tento rozhovor zaujal aspoň tak, ako mňa táto hudobná skupina. Ja by som sa chcela ešte raz veľmi pekne poďakovať Martinovi Námešnému za jeho odpovede, aj za čas ktorý tomuto rozhovoru venoval. Vrele doporučujem ako hudbu od Pink Floyd a film The Wall (1973), tak aj sobotňajší koncert, vidíme sa tam J

 

 

http://www.pink-floyd.sk/

Foto: fotoarchív skupiny

http://www.thewall2009.cz/

 

Terézia Uglerová, 2.B

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>