Čo nám ľudové múdra môžu povedať o sťahovaní ….

….alebo čo sa stane, keď to vezmete doslovne a od lesa

Čo nám ľudové múdra môžu povedať o sťahovaníZmena je život. Toto starodávne tvrdenie si onedlho overia aj naši gymnazisti… Onedlho… Snáď. Ale koho sa snažíme oklamať? Táto každým rokom očakávaná zmena bude pravdepodobne ďalšou odyseou na našom zájazde cez búrlivé vody školstva, mladosti a sociálneho zbližovania s inými ľuďmi všeobecne. Ako pri každej zmene aj táto priniesla rozdielne názory na fronte študentskom a učiteľskom ktoré už tradične stoja proti sebe.

Som toho názoru, že prírodný fenomén, ktorý vytvára zo študentov a učiteľov prirodzených nepriateľov by sa mal preskúmať. No tvrdá práca na „projektovke“ mi nedovoľuje sa hlbšie potopiť do vôd tohto nepriateľstva. Každopádne, názory podporované argumentmi najrôznejšieho druhu, no väčšinou imaginárnymi sa líšia, keďže informovanosť o danom probléme sa k žiakom dostávajú len cez niekoľkých spojeneckých profesorov, ktorých nebudem menovať, ale za všetkých Vám týmto ďakujem. Bez vás by sme nevedeli, kde je bufet a kde kopírka (dve najdôležitejšie esencie študentského života). Vďaka týmto odvážnym zamestnancom, ktorí sa odvažujú prerušiť vyučovanie a informovať nás o udalostiach za zavretými dverami, máme aspoň aký taký prehľad o tom, čo sa deje.

Čas sú peniaze. Toto starodávne tvrdenie sme si myslím vyvrátili dostatočne tým, že aj napriek úpornému čakaniu, rekonštrukcie nepokračujú práve pre nedostatok precenených kúskov papiera na účtoch. Možno to však bude našim neplodným a nečinným čakaním na to, že sa niečo stane pripomínajúc pasívnu postavu Jozefa Maka, že nikoho nenapadlo skúsiť na opravu novej budovy zarobiť niečím tak nevinným ako je detská práca. Len keby tie zákony neboli tak prísne, mohli sme už obývať nové priestory. Tento osud nám však nie je súdený a tak nám zostávajú len úlohy na vypracovanie, teda chcela som povedať len oči pre plač. Nezúfajme však. Možnože vyššie mocnosti, v týchto končinách zvaní župani nám dajú znamenie (pri našom šťastí to bude dopravná značka stop) a čakanie sa nám vynahradí alebo sa aspoň ukáže ako najlepšie nenásilné riešenie problému. Možno okrem štrngania kľúčmi v Bystrici. Jeden režim sme už tak zhodili, za pokus to stojí, nie?

Trpezlivosť ruže prináša, toto starodávne tvrdenie je veľmi diskutabilné v našom prípade. Čakáme už dlho a podľa môjho skromného názoru aj trpezlivo. Aj keď pre mňa je definitívnym znakom nespokojnosti, prepuknutie anarchie a s tým súvisiace nepokoje, vzbury a defenestrácie. Podobné návrhy síce niekedy padajú, ale v ktorom demokratickom systéme nie? Ale naspäť k ružiam. Moja strašne zložitá matematicky pokročilá rovnica, ktorá by vám nedávala zmysel, lebo na matike nepočúvate, mi vypľula dáta, ktoré ukazujú, že chodby našej školy by mali byť zmenené v prales ruží. Keďže takýto fenomén ešte nebol pomenovaný, ujala som sa úlohy a pre nedostatok iných návrhov som schválila pomenovanie „ružoles“. Tento jav má jeden problém. Je absolútne imaginárny, keďže do školy nenosíme mačety, aby sme sa dostali do tried, pokiaľ som sa dobre pozrela. To teda dokazuje, že naše školské prostredie je buď pre ruže nehostinné a týmto apelujem na chemikov a biológov, aby sa na to lepšie pozreli pre prípad úniku látky nebezpečnej aj pre študentov nie len pre ruže. Bohužiaľ zdá sa že sa školská flóra nevylepší. Možno keď sa presťahujeme…

A kto vie možno má pravdu legendárne človek mieni Pán boh mení. Ale to len pre to že definitívne nemôžeme vylúčiť božiu existenciu. To by teda dokazovalo že naše vedenie s tým zdržaním nič nezmôže a sme bezmocní proti akejkoľvek hre osudu. Vlastne ani naše rozhodnutia nič nevážia… Ale o tom zase na budúce. Rozhodnite sa sami koho za zdržanie obviníte veď od toho máte slobodnú vôľu nie? Ja sa zatiaľ idem venovať širšiemu výskumu ruží a pralesov.

Čo nám ľudové múdra môžu povedať o sťahovaní

Tereza Vajsová III.B

Golem

sara-golem3

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>